Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Bałuty”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Drugi model pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest również to, że rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– obuwie puma Drift Cat czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, finały Pucharu Świata w piłce nożnej lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]