Oferta private blog network w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Was przygotowaliśmy.
Żeby konsument odkrył twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – do czego przydają się PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii marketingowej, co warto mocno zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich na stosownym poziomie.
Jak zastosować PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa i telefon czy e-mail. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Druga efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, zdrowiem oraz prawem, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO