Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Mimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem fachowcom.