Filmy korporacyjne i eventowe – komu zlecić produkcję filmów?

Jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim powiedzenie. Potwierdza się ono również w marketingu, który od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Z początku były to jedynie statyczne obrazy, jednakże razem z postępem techniki i popularyzacją kina, a później internetu i telewizji, z czasem zastąpiły je filmy. Dziś spoty stanowią jeden filarów każdej kampanii – bez względu na to, czy chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę nowego produktu. Tak szerokie zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim na skutek różnorodności ich odmian, między którymi bez trudności można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do danej strategii reklamowej.

Produkcja filmów – jak instytucje publiczne i firmy używają ich do reklamy?

Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, pomocnym w trakcie promocji produktów. Świetnie kojarzymy je z telewizji, jednak w ostatnim czasie równie ważnym kanałem ich rozpowszechniania stał się też internet – często natrafiamy na nie w YouTube albo na portalach informacyjnych, poza tym powszechną praktyką jest emitowanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Warto napomknąć również o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki tworzenia pozytywnego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale także inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem regionów lub miast, organizacji charytatywnych i fundacji. To instrument nadający się znakomicie do zaprezentowania postępów wszelakiego rodzaju inwestycji (np. budowy obwodnic czy fabryk), piękna konkretnego miejsca albo informacji o działaniach charytatywnych. Podobnym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z przeróżnych imprez.

Realizację filmów korporacyjnych zleć profesjonalnej ekipie

Żeby reklama oparta o filmy promocyjne dała przewidywane efekty, powinny one charakteryzować się najwyższą jakością. Dlatego produkcję filmów wypada zlecić sprawdzonej, kompetentnej firmie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio niemało powie nam jego portfolio. Równie istotne jest także to, jakiego sprzętu ono używa. Idzie między innymi o drony pozwalające na realizację ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.